FAQ
Vanliga frågor («domande poste frequentemente»)
Frakt och leverans
VILKA ÄR LEVERANS- OCH LEVERANSTIDERNA?
Uppskattade leveranstider varierar beroende på produkt, säljarens tillgänglighet, typ av försändelse och destination. Innan du gör beställningen kan du se det slutliga beräknade leveransdatumet under utcheckningsfasen baserat på den angivna destinationsadressen
LEVERANSTIDERNA ÄR FÖR LÅNG, KAN JAG FÅ DEN TIDIGARE?
Nej, om den valda produkten har för långa leveranstider är det inte möjligt att förutse dem.
VAR ÄR MIN BESTÄLLNING?
När beställningen har skickats får du en bekräftelse via e-post både från
MIN BESTÄLLNING HAR INTE KOMMIT ÄN, VAD SKA JAG GÖRA?
Om din beställning inte har kommit ännu, rekommenderar vi att du kontrollerar e-postmeddelandena som skickats till dig av
VILKA KURRIER ANVÄNDER DU?
Försändelser Kechiq anförtros endast till de bästa kurirerna, inklusive GLS, TNT och DHL.
VILKA LÄNDER SÄNKER DU TILL?
Vi skickar till alla länder inom Europeiska unionen.
ÄR FRAKT GRATIS?
Standardfrakt är gratis för beställningar med ett minimibelopp på €75. Under detta belopp är kostnaden för standardfrakt €6,50. Expressfrakt kostar 8,90 €.
Returer och återbetalningar
HUR KAN JAG GÖRA EN RETUR?
Du kan returnera den genom att kontakta kundtjänst via e-post eller Whatsapp.
Det är tillrådligt att skicka två bilder av produkten för att verifiera varornas skick.
HUR KAN JAG SKIFTA MIN RETUR?
Gå till en kurir och skicka ditt paket.
Leveransadressen kommer att meddelas dig när returförfrågan har skickats till kundtjänst. Som en extra försiktighetsåtgärd kan du eventuellt skicka den med certifierad försändelse eller med mottagningsbekräftelse.
Kom ihåg att kechiq inte ansvarar för kostnaderna för att returnera produkterna och kommer inte att acceptera försändelser med postförskott.
INOM HUR MÅNGA DAGAR KAN JAG GÖRA RETURNERING?
Du kan returnera köpta produkter inom 30 dagar från leveransdatumet.
HUR FUNGERAR ÅTERBETALNINGEN?
I händelse av att begäran och returen skickas inom 14 kalenderdagar från leveransen av produkten kommer en återbetalning att göras. Från och med den 15:e dagen kommer återbetalningen att ske genom kreditering av poäng i Fidelity-programmet.
NÄR KOMMER JAG FÅ MIN ÅTERBETALNING?
När din försändelse har tagits emot i vår logistik, om returen anses lämplig, kommer återbetalningen att utfärdas inom 4 arbetsdagar. Det kan ta ytterligare 1-5 dagar för krediten att krediteras vid en faktisk återbetalning. Vid återbetalning med kredit kommer denna att utfärdas omedelbart efter att returen har bedömts som lämplig och skickas via e-post.
FINNS DET UNDANTAG PÅ RETURER?
I enlighet med artikel 59 i konsumentkoden kan du inte begära retur om du har köpt en skräddarsydd produkt (t.ex. gravering på fodralets baksida). Från och med den 14:e dagen efter leverans kommer det dessutom inte att vara möjligt att returnera alla tillhörande produkter och tjänster (t.ex. remmar eller extra försäkring).
Beställningar och betalningar
HUR LAGER MAN EN BESTÄLLNING?
Det är enkelt att köpa! Leta bara reda på produkten du vill köpa, gå in på produktsidan och klicka på LÄGG I KURGEN. För att slutföra beställningen klicka på KASSA, du kommer att se en sammanfattning av din varukorg och dina personuppgifter. Klicka sedan på GÅ TILL FRAKT, där du kan ange leveransadress och GÅ TILL BETALNING. Efter att ha valt
VILKA BETALNINGSMETODER ACCEPTERAR DU?
Kreditkort- Vi accepterar alla betalningar med kreditkort från International Circuits Visa (Verified by Visa) och MasterCard (SecureCode MasterCard) som Met låter dig förhindra all olaglig användning av kortet och för att undvika oönskade avgifter.
Klarna- Klarna är en innovativ Met betalningsmetod som gör attMet kunden omedelbart kan ta emot produkterna och betala i 3 bekväma lika delar med månadsvis utgångsdatum . Tjänsten har inga extra kostnader för kunden om delbetalningarna betalas till förfallodagen.
FINNS DET EXTRA KOSTNADER FÖR SKATTER?
Nej, produktpriserna inkluderar alltid moms
HUR ANVÄNDER MAN EN KREDIT?
Poäng från Fidelity-programmet är direkt kopplade till ditt konto. Krediten kommer att dras automatiskt under utcheckningsfasen.
Garanti
HUR LÅNG ÄR GARANTIEN FÖR EN PRODUKT?
Produkterna åtnjuter den officiella TVÅÅRS-garantin.
HUR FUNGERAR KLOCKANS GARANTI?
Innan du begär hjälp, kontrollera att pro
VAD TÄCKAR KLOCKANS GARANTI?
Du kan läsa vilka skador som täcks av garantin i häftet som medföljde klockan. Skador på armbandet, boetten eller fallande stenar och diamanter täcks i allmänhet inte. Dessutom täcks inte fraktkostnader till servicecenter av garantin.
MIN KLOCKA ÄR DEFEKT, HUR SKA JAG GÅ TILL?
Om din klocka har ett tillverkningsfel inom 30 dagar efter leverans kan du begära hjälp eller byte genom att kontakta kundtjänst efter att ha skickat minst 2 bilder på den defekta artikeln.
Om <tc>kechiq</tc>
HUR KOMMER JAG TILL MITT KONTO?
När du har registrerat dina uppgifter kan du komma åt ditt personliga konto genom att klicka på ikonen längst ned till höger på mobila enheter eller uppe till höger om du surfar från en PC. När du har angett din e-postadress får du en 6-siffrig kod i din brevlåda som du kan komma åt ditt konto med.
JAG MÅSTE ÄNDRA MINA KONTODETALJER, HUR KAN JAG GÖRA DET?
För att ändra dina kontouppgifter eller leveransadress, gå bara till ditt personliga område, Kontosektionen.